Direktlänk till inlägg 10 februari 2009

Bevara ditt hem som "ditt"

Av Sofia - 10 februari 2009 20:05

För ett par år sedan slukade jag inredningstidningar och läste och inspirerades och drömde.... Jag var storläsare av Allt-i-hemmet och även Elle Interiör. Det var nog eg. inte så mycket jag ville förändra i min inredning men jag fascinerades av att andra kunde "klä in" en hel våning i vitt eller blanda "gammalt och nytt" så det såg sådär härligt rätt ut.


Visst kan det vara snyggt med helfräscha, nya och modernt möblerade rum men är det så personligt att stiga in i en möbelkatalog? Numera har jag en ganska sund inställning till inredning.... Man har sina möbler och man kommer sig ju inte för att byta ut ett dyrt och fint matsalsbord med tillhörade stolar i björk. Trots att det skulle vara mer passande med ett i ek.. Och masurbordet jag fick av mamma i inflyttningsprsent till första lyan - det är fortfarande superfint och jag älskar det. Vår 50-tals grupp från farmor - en soffa och 2 fåtöljer med nytt fint tyg - det kallar jag återvinning trots att det SKULLE vara skönare med en ny soffa med divan-del.......


Prydnadssaker likaså. Jag älskar mina keramikkossor och får från Öland och vill inte förpassa dessa husdjur i skåpet för att ställa dit ngn glasros som finns i varenda desginprogram på TV. Det HAR blivit inflation i ny design o inredning. Nu ska vi slänga ut allt vi har, byta ut och renovera och göra tvärtom än det vi ska - värna om "miljön"..


Vi var föresten o beställde en ny fläkt idag på Optimera i Nässjö. En sån där som hänger på väggen som man får kakla runtom. Vi hade aldrig det som tillval när vi byggde vår Smålandsvilla för 3 år sedan. Nu känns det som man får stå halvböjd bakåt o laga mat och de nya fläkten kommer att eliminera det. Å så kommer det bli sådär äckligt snyggt också - precis som i en inredningstidning.... ; )


Godnatt!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Av Sofia - Onsdag 17 april 16:25

Igår var verkligen en sån där dag med många punkter i kalendern. Några möte på förmiddagen, lunch och möte igen. Sen vaccination mot Bältros på Apoteket som öppnade sin verksamhet för cirka en månad sedan. Min valda vårdcentral erbjöd inte ens detta ...

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Av Sofia - Söndag 14 april 19:37

Idag hade jag tänkt att göra så mycket, vara duktig och städa bilen och påbörja städning av växthuset. Ville inte vara ute en minut extra i denna hårda vind eller full storm. Blev inget med ovan sysslor men man kan ju vara duktig inomhus. Aska ur bra...

Av Sofia - Lördag 13 april 22:23

Upp i ottan och for till Skillingaryd. Stella hade då redan åkt, till Brinell för att göra högskoleprovet. All lycka älskade unge. Distriktsstämma med Centerpartiet på Skillingehus och tacksam att jag fick åka med Ann-Cathrin och Leif Gunnar. Vi ...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards