Alla inlägg den 2 juni 2009

Av Sofia - 2 juni 2009 20:48

Så känns det efter ett 1½-årskontroll hos tandläkaren med beskedet:

- Det ser ju bra ut det här, Sofia!

Det är en sån sällsam lyckokänsla att betala 460 kr efteråt och veta att man slipper gå dit på läääänge...

Vet inte varför jag tycker det är så otroligt obehagligt att lägga sig i den där stolen. Min tandkläkare vet om det. Jag har sagt att "jag hellre föder barn än går till tandläkaren". Det är nog mest rädslan ATT det ska göra ont än den verkliga smärtan. Tar ju alltid full bedövning... Å så ljudet!!!! Ljudet av borren är det värsta ljud jag vet. Förmodligen satte min förste tyrann till tandläkare djupa spår.


Köpte med mig färgtabletter hem för att kunna kolla hur väl man borstat tänderna. Nu står de här - alla barnen med röda tungor o flinar. Ja, några fläckar blev det allt men resultatet klart godkänt!! Jag (fr.o.m i kväll även kallad flourtanten) har drillat dem väl under åren. Borsta noga morgon o kväll! De lördagkvällar det har smaskats godis för att somna utan borstning har alltid genererat lätt ångest ; )


Man ska va rädd om de gåvor man fått! är väl kontentan av ovan samtidigt som det är väldans dyrt att laga tänder!!

Hej Svejs!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards