Alla inlägg den 7 juli 2009

Av Sofia - 7 juli 2009 19:16

....på karriärens snåriga o krokiga väg!!


Min s.k "hemlighet" är då att jag ska byta jobb! Väldigt hemligt nu!!! ; ) Om det är ett steg framåt, uppåt eller kanske bakåt? får framtiden utvisa. Jag har slutat anställningar mot min vilja och jag har slutat anställningar av fri vilja och denna gång är det av senare sort.


Att få ett jobb av många sökande är sån känsla. Hem från Falkenberg på anställningsintervjun, oj vad jag var nervös. Där ska man sitta o framhäva sina bästa sidor (har jag några?), sina sämsta sidor (HAR JAG NÅGRA?).... Jag trodde verkligen inte att jag skulle få det - men när de ringde dan därpå - Ooops! Jag fick det!!!


Med 4 barn är jag verkligen inge karriärist - det enda jag behöver är att känna att jag duger och får lite "feedback" från högre instanser att så är fallet. Denna vecka (när jag meddelade beslutet) har jag plötsligt fått just detta o jag kan önska att jag fått en bråkdel av dessa uttalande "i tid". Men jag är ingen "byråmänniska" där jag ibland kan känna att tiden styr arbetet mer än resultatet. Jag har trivts, det har jag verkligen med både arbetsuppgifter o arbetskollegor men......när mina hjärnspöken hälsar på finns inget utom ett svart hål! Jag vill ta farväl av dem och hoppas jag kan göra det när jag väl lärt mig alla nya rutiner där.... Good is enough!


Såklart är det med visst vemod o sorg i hjärtat jag lämnar nuvarande jobb. Fantastiska kollegor och jag hoppas innerligt att det blir luncher med vissa av dem (Anna!!!!!!)


Oj, vad det blev djupt idag då. I morgon blir det bilder på våra nu växande kissar. Smilla, Elvis, Piggelin o Nogger!!


Är det någon som surfar runt o läser bloggar i kväll? Alla sitter väl bänkade framför minnesgalor på TV'n betr. kungen av pop. T.o.m Johanna 13 år sitter fänglsad o kollar hans videos på YouTube. Jisses vilken musikskatt han lämnar efter sig!!!


Kramar!!!

Av Sofia - 7 juli 2009 16:15

Om man läser en blogg regelbundet o det helt plötsligt en dag inte finns ngt nytt att läsa - hur tänker man då? I varje fall får jag några frågor i huvudet. Hann hon inte, var hon för trött, fanns det inget speciellt att skriva? Ursäkta alla män men jag läser inte ngn "manlig" blogg regelbundet. Här utgår jag då från att män läser min....de enda jag säkert vet är min bror, pappa o sambon ; )


Ville bara meddela att jag skriver mer i kväll - nu tar jag bara en välförtjänt paus från en hård dags slit med löner o bokföring som samlats på hög från mina semesterveckor. 


PS. Jag tänker avslöja en hemlighet.....



Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards