Alla inlägg den 8 juli 2009

Av Sofia - 8 juli 2009 20:49

Ibland är jag riktigt korkad! Jag VET att jag inte kan springa dryga milen utan att ha ätit en bra lunch. Idag var jag sugen på en löparrunda, tog med mig jobb hem o gick från jobbet i tid. Glad i hågen sprang jag ut i ett förhållandevis vackert väder. Efter några km gav sig detta trista fenomen tillkänna - blodsockerfall!! Inget katastrofgodis i fickan heller. Som tur är finns det nu i naturen allehanda ätbara ting. Kände mig nästan som en "Robison" när jag knaprade rödklöver, blåbär o smultron... Fick ihop ett par nävar o klarade mig hem hyfsat. Sprang förbi hotell Högland oxå o tog (jag menar fick) ett par kolor.


Nu har jag stämt av ett checkkonto inför bokslut i morgon och det gick bra. Tänker på det mina vänner har skivit - "att när man inte hör något är det bra" beträffande huruvida beröm ska uttalas på en arbetsplats. Ja, jag håller faktiskt med. Det är nog min inställning till min egen förmåga som måste bli mer rättvis.  Jobbar på det och det går ju alltid bättre när checken stämmer ; )


Å så kissarna oxå. Barnen kan bli osams om precis vad som helst. Det senaste är väl att namna kattungarna. Johanna ville bestämma två av killarna till Droppe o Pyret men Elin o David ratade dessa namn. Skaran heter nu enligt följande: Smilla (tjejen vi ska behålla), Elvis, Nogger o Piggelin. Det är INTE helt lätt att ta bilder av kattungar - de är ju inte direkt still i vaket tillstånd...


Godnatt!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards