Alla inlägg den 8 augusti 2009

Av Sofia - 8 augusti 2009 18:17

En av många hit-låtar "made by Madonna" skrålar från radion. För övrigt den bästa om jag får tycka (o det får jag ju för detta är MIN blogg).


JA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jag hade velat vara där. Det var 19 år sedan sist o jag hade tvingat med mig min dåvarande kille som nog inte tyckte det var lika fantastiskt som jag. Madonnas konsert i Göteborg i juni 1990 var så stort för mig då. Å nu 19 år senare skulle jag med samma glöd stå o beundra hennes show - tja, kanske inte - då hade jag ju varit där. 


Många tycker, tänker o har åsikter om denna kvinna. Ngn skrev i dagens nöjesbilaga att hon inte hade någon stil - hon är mer som en kamelont. Å det är ju precis det som ÄR hennes stil. Hon har ändrat skepnad många gånger under alla år hon hållt på o det har alltid inneburit succé och framgångar. Hon är en stilikon och håller än trots att hon har passerat 50-års strecket. Det var väl inget jag ens trodde när jag som 15-åring klädde ut mig/sminkade mig som Madonna hemma i mitt flickrum. Inte ens jag kan påstå att jag har slukat allt hon gjort utan kritik. Superstars som hon får ju som bekant lite märkliga krav på livet. Men INGEN kan ta ifrån henne att hon gjort enormt många bra låtar. Hennes röst är väl inte den vackraste men återigen - det är Madonnas röst och den är personlig, passar in på det hon gör. Hon har stenkoll på allt hon gör, sin kropp o det är hon som bestämmer vilka steg hon ska ta. Å det finns ju som bekant både för- och nackdelar med dessa egenskaper.


Suck - jag skulle bokat biljetter till oss Sus så kunde P-A o Uffe suttit på ngt uteställe (om de fått plats) o druckit öl - precis som när vi kollade Celine Dion förra året. Nu lär det ju dröja 20 år till - då är vi 60 o Madonna 72. För hon lär vara lika aktuell då ;)


Godnatt o "open your heart"!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards