Alla inlägg den 11 augusti 2009

Av Sofia - 11 augusti 2009 22:00

Så var den betald. Egyptenresan!!! Nu känns det verkligen som att vi faktiskt kommer dit. Det känns smått overkligt när vi skrev in beloppet och betalningen blev genomförd. Sen tillkommer det ju lite kostnader, i runda 6000 kr för pass, vaccin o magdoser ; ) Bara o betala o se glad ut. Inte kul o ligga på hotellet i magsjuka o tänka "varför betalade vi inte för magdosen" även att vårdcentralen påtalade att det inte alls var 100%-igt skydd.


Om man blir gladare av tanken så kostar resan 215 kr per timme i 7 dygn... Alltså, t.ex om jag simmar 1000 m i den stora polen vilket tar mig ca 35 min kostar det mig drygt 100 spänn. Betala för att simma????


Ska hur som helst bli jättehärligt att få uppleva en sådan här resa med familjen. Få en sol- och energikick mitt i den långa hösten. Det enda jag känner lite ångest för är flygresan. Landningen är värst även att jag hört det är farligare att starta.


Å så  får vi ju lova att gratta sessan Madde o hennes Jonas. Undra om det var av kärlek eller anledningen endast var att få ta med sig pojkvännen till systerns bröllop nästa år? Man ser ju förlovningsannonser ibland där anledningen tydligen är "av kärlek". Vad skulle det annars vara?


Godnatt!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards