Alla inlägg den 20 augusti 2009

Av Sofia - 20 augusti 2009 19:15

..ja, jag blir faktiskt det! Att bjuda ihop 20 pers - vissa känner inte varandra etc. I denna stund kan jag ju känna att det är skönt att ha delat upp släkten o vännerna även om jag ville motsatsen från början!


Men det är ju så att "gästerna gör festen" - det är ju upp till var och en att ge o ta! Hoppas på fint väder! Tänk om det varit i kväll, då hade vi gararanterat kunnat duka ute och sitta en bra stund innan augustifukten tvingar in oss i huset.


Har tvättat fönster i kväll vilket är det absolut det tråkigaste/svåraste jag vet. Har nog skrivit förr att strykning är den värsta sysslan men fönstertvättning slår detta med råge. Min mor brukar förbarma sig en gång per år (minst) och det blir så mycket bättre då - på något sätt ; )


Jag ser i varje fall fram emot lördagen något enormt. All mat OCH dryck är inköpt o när jag kommer hem i morgon ska jag äntligen påbörja "menyn".Till nästa lördag kommer ju släkten och till dess har vi ju då utvärderat det hela!!


Hela dagen idag har jag suttit med min kollega o "lärt" henne rutinerna betr. bokslut på mitt största uppdrag. Lärt o lärt - har man så duktiga elever finns det väl inte så mycket att lära ; ) Men jag har kommit på en sak - JAG lär mig mycket när jag lär ut....känns jättebra! Tänk om jag hade varit där jag är idag i juni 2008 - svindlande tanke. Då hade nog Öhrlings haft mig tills jag fyllde 65 år................................


Kram o god kväll!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards