Alla inlägg den 18 september 2009

Av Sofia - 18 september 2009 18:46

Vi har ingått ett avtal! Johanna ska efter diverse påtryckningar få en del av sitt barnbidrag. Vi har noggrant diskuterat detta o kommit överens om att det bara är på "test". För 700 kr i månaden ska hon köpa sitt smink, tfn-kort, godis o vissa kläder! Det som kostar mest - vinterkängor o vinterjackor o dyl. står vi för. Dessutom ska hon föra kassabok - hur mycket hon gör av med o på vad.


Hon ringde mig två ggr på jobbet idag o ville jag skulle komma hem med pengarna (de kom ju in på kontot idag eftersom den 20:e är på söndag). När jag kom hem från jobbet stod hon o hoppade i hallen. Snacka om att pengar brinner i handen. Hon kom hem 1½ timme senare med en tröja, en ny mascara som man "absolut inte kan leva utan". Trodde faktiskt att hon skulle bränna hela beloppet men där fick jag tji. 


Min arbetsdag har varit jättebra. För varje dag som går får jag mer koll på hur saker o ting funkar. Å jag får mycket mentalt stöd (vilket jag förstås behöver). Många säger: - "Det finns ingen som helst rimlig chans att försöka lära sig allt som företrädaren under 42 år kan". Det gäller att få grepp om det viktigaste o sen köra på. Uppstår problem får man helt enkelt lösa dem o ta hjälp av andra duktiga medarbetare.


Ulf är lycklig som ett barn (å jag oxå). Lasse Winnerbäck har släppt nytt o skivan dånar i bakgrunden. Den mannen kan göra musik å bra sådan. Musik som berör....djupt...


Kram till alla som läser! 

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards