Alla inlägg den 23 september 2009

Av Sofia - 23 september 2009 19:06

Ännu en dag som flyter på. Idag har jag börjat fakturera i kommunens egna mycket komplexa ekonomisystem. Klurigt o som vanligt får man ha hjärncellerna i schack för att allt ska bli rätt. Men det känns inte övermäktigt, jag känner ingen ångest, bara en sällsam känsla av att jag faktiskt kommer att fixa detta. Hur längesen är det inte jag kände det? I vissa stunder tycker jag inte "jag är värd detta" - varför skulle jag just bli den lyckliga att hamna på denna platsen? Men i andra stunder - jag tänker ta för mig här o plocka fram de egenskaperna jag har - noggrann o ambitiös ; ) Nu är det MIN tur att trivas på jobbet.


Efter arbetet skulle jag snabbt till tandläkaren med Johanna. Missade tiden på 10 min o kom för sent. ALDRIG har det hänt mig att jag missat en tid på detta sätt. Ingen katastrof på något sätt men ändå lite pinsamt. Det är mycket som snurrar i skallen o hur mycket ordning o reda får det väl helt enkelt inte plats. Känner mig lite disträ när jag kommer från jobbet - ungefär som när man var lite dimmig i skallen på grund av amning... Flört Hur gick det hos tandläkaren då? Johanna hade ett hål!!!!! Längst bak där det inte är så lätt att nå. Ja, vad säger man - välkommen till verkligheten o borrens ljuva ljud...


Ikväll skulle jag ju ta tag i mina anteckningar (jag samlat på mig på jobbet) och skriva rent på datorn. Men jag fasar lite för att sätta mig med dessa kråkfötter. Hua - vad jag skriver illa - kan knappt tyda... Men jag är inte på något sätt ensam - vissa kollegors handskrivna noteringar får jag jobba med rejält. Tar väl ett tag innan man lär sig!!


Idag blev jag bjuden på lunch hemma hos en f.d kollega o vän. Vi brukade alltid gå till Hotell Högland på fredagarna o käka skaldjur, räk, fisk eller laxsoppa och idag hade hon gjort dito. Hur gott som helst. Dessutom fick jag gå på husesyn. Fantastiskt fint hem. Avslutningen innebar kaffe o mörk choklad. Behöver väl inte nämna att det blev en lååång lunch.


Godnatt alla ni som kikar in på bloggen!



Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards