Direktlänk till inlägg 26 september 2009

Långlördag

Av Sofia - 26 september 2009 14:35

Det finns många "kungar i baren" ikväll. Lönehelg och många slantar ska sättas sprätt på. Det var många "kungar på stan" idag oxå (drottningar med för den delen). Långlördag o affärerna gör allt för att lura av oss pengarna. Lura o lura....det går rätt bra utan större övertalning. Jag blev ägare till ett par nya höstskor från Rieker. Finns inga skönare skor (tror jag) o jag vet att de kommer bli flitigt använda. Tyvärr fick vi inte med oss varken Johanna eller Elin till stan. Det är ju i o för sig lite lagom att ha halva barnaskaran med. Färre viljor att samsa ; )


Sedan unnade vi oss en fika på Thimons. Det var det fler som gjorde - vi hade 14 st före oss i kön. Till slut hittade vi ett bord o jag vet nog inget mysigare än just "fika". Även barnen tycker det är kul o gott - bilderna säger ju mer än 1000 ord. Dessutom såg vi en kändis på fiket. Drömhus-Therése var i hemstaden och man känner sig alltid lika fånig när man inte kan sluta titta. Hon har ju faktiskt levererat en hel del bra hits under åren och "Only You" med Danny för ngt år sen var ju grym.


Nu ska jag lägga mig i badet. Blev rätt frusen när vi gick på stan - det var full storm ute. Till kvällen är vi bortbjudna till ett par grannar. Kl. 17.00 ska vi vara där o ett bad är väl ungefär vad man hinner. Hade ju planer på att klistra in kort i fotoalbmumen men det kommer ju en dag i morgon oxå.


Hörs!!


  


Lördagsfika


  


Stella gör sig till....


 
 
Anna

Anna

26 september 2009 15:38

Vilken mysdag!! :-)

Vi hamnade i Brotsabokyrkan idag på brunsch, väldigt trevligt!! Sigge älskade äggröran o de amerikanska pannkakorna ;-)

http://giss.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Fredag 19 april 23:16

Ja denna fredag blev inte riktigt som jag hade tänkt. Satt djupt försjunken i exceldokument när jag i morse fick ett SMS. Av Lendo. Att mitt banklån beviljats o att pengarna skulle utbetalas inom 1-3 bankdagar. Tyckte det lät väldigt skumt. Ringde nr...

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Av Sofia - Onsdag 17 april 16:25

Igår var verkligen en sån där dag med många punkter i kalendern. Några möte på förmiddagen, lunch och möte igen. Sen vaccination mot Bältros på Apoteket som öppnade sin verksamhet för cirka en månad sedan. Min valda vårdcentral erbjöd inte ens detta ...

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards