Alla inlägg den 29 september 2009

Av Sofia - 29 september 2009 18:28

Inte dåligt att få ståta med den rubriken. Vad ska man då göra för att vara just världens bästa mamma? Det är faktiskt inte så märkvärdigt som man kan tro.. Det räcker med att köpa en låda blandade strutar när glassbilen kommer. Inte för att man blir så sugen på glass efter denna dag! Bilrutor som fick skrapas och vad jag frös när jag cyklade till jobbet. Jag älskar att röra på mig men just cykla till jobbet (i lite för tunna kläder) går verkligen fett bort alternativt "suger" för att vara lite modern i språket. Anledningen till att jag inte tog bilen var att Ulf skjutsade barnen till skolan då det var skolfotografering. Plattången gick bokstavligt talat varm o Elin skulle sminka sig "bara" lite... Där gick gränsen - INGET smink till 9-åringar på skolfotot.


Idag har det varit en späckad dag på jobbet. Haft hand om felanmälningarna utöver det andra o på eftermiddagen blev det lite körigt men kul!! Jag lär mig något hela tiden. Å man har ju bra kollegor att luta sig emot....de tar verkligen hand om mig!! Smekmånaden är ju över nu på fredag - då slutar min företrädare Marianne o jag lämnas allena...


Jag satt mig med alla bilder jag framkallat o började klistra in i album. Är ju lite gammaldax av mig o vill fortfarande ha ut pappersbilder i ett album, skriva lite etc. Att dokumentera livet är som bloggen ett stort intresse. Det är inte utan att man drömmer sig bort till sommaren. Minisemestern i Gränna/Visingsö, Brahehus, Visingsborg, Röttle by, polkagrisar, morgonpromenaderna längs Vättern utmed turistvägen. Ja, bläddrar ni i juli månad på bloggen ser ni ju hur härlig det var...


God kväll!!


PS. Helt rätt Anna. Så klart att det heter Hello Kitty!! Inte dåligt av dig med tanke på att du har en kille ; )

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards