Alla inlägg den 5 januari 2010

Av Sofia - 5 januari 2010 19:14

Vi satt o pratade om det härom kvällen. Hur förskonade vi är från magsjuka. Det är säkert 3 år sen vi drabbades hela bunten. Det ÄR verkligen inget nöje att få magsjuka när man är 6 i familjen. Det är säkert inte heller roligt när familjen består av 1 person men det blir onekligen mer jobb när antalet är fler!!


Vaknade kl. 05.30 av ett ljud o man blir klarvaken på en sekund - vet precis vad det är. Sängkläderna - jajamensan!! Elin började.. David kom två - han hann dock till toa. Johanna 3:a.... URK!!!!!! Ulf jobbade från sex till åtta o kom sen hem så jag kunde åka till mitt. Jag hade saker att göra idag som bara görs en gång per månad så jag kände verkligen att jag måste dit!!!!! Kanske skulle man inte gått dit men man KAN ju inte vara hemma bara för att ifall man skulle bli sjuk.... Eller???


Ungarna är spaka ikväll. De kollar på TV o käkar lite yoghurt o dricker Cocacola. Vi vuxna har ätit en god wook. Känner mig hur pigg som helst o det där "rycket" jag skrev om igår fortsatt idag. Har dammat o dammsugit huset o plockat ner alla julsaker, tomtar, änglar etc. Hur skönt är inte det!??? Har varit så jäkla slö den senaste tiden med alla hushållssysslor o känner mig lite duktig att känna mig sugen på't igen.... Ny soffa - hallå - kan det ha nå't med det att göra??


Nu pågår ett program om "inför Melodifestivalen 2010". Jag är otroligt intresserad av detta evenemang o bara njuuuuuuter...


Godkväll!!


PS. Idag är det "fredag". I morgon är det "söndag". Dan efter är det torsdag o sen fredag..... Skumma veckor lr hur??? 

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards