Alla inlägg den 6 januari 2010

Av Sofia - 6 januari 2010 16:10

Så var man ledig igen. Undra hur många som vet varför? Många är i varje fall tveksamma... Även jag kollade på nätet innan - jag VET ju att det har med de tre vise männen att göra men inte så mycket mer. Det var denna dagen då de vise männen fann Jesusbarnet o överlämnade gåvorna - rökelse, guld o myrra (kul för en bebis ; ) Tydligen är detta också dopdagen för gossebarnet i krubban vilket jag INTE visste..


Läste även att det finns en speciell grupp av människor "en ohelig allians av profana motståndare" = (icke religiösa) som är starka motståndare till denna helgdag. De kallar sig "Trettondagsadversisterna" vilket då betyder att de är fientliga mot Trettondagens ledighet. Även detta en ny kunskap för mig idag!!


Morgonens promenad var tyngre än vanligt. Bitvis pulsandes i snön då mina premiärsteg gick på de oskottade gångvägarna. Riktigt svett blev jag trots 14 minusgrader. När jag kom hem skottade jag runt huset o hela garageuppfarten. Händer inte så ofta o NÅGON gång kan ju även jag överraska. Resultatet av denna aktivitet är bara utmattning. Löpa kan jag o musklerna i benen är det inget fel på men mina (t)armar - inte mycket muskler där inte. 


Som belöning blev det panerad torsk till middag med potatismos. HELA familjen åt vilket bara det är en sensation i sig ; )


Nu återstår bara softa i soffan..o vila denna trötta kropp.. Återhämtning, återhämtning!


Godkväll! 

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards