Alla inlägg den 7 januari 2010

Av Sofia - 7 januari 2010 19:54

Jag är som bekant ingen vän av kyla o jag började gnälla redan när snön började lägga sig o tempen sjönk under nollan. Men man får gilla läget o faktum är att man faktiskt vänjer sig HUR otroligt det än låter. Nu är jag dock rätt trött på detta ständiga Arkisklimat. Känner mig oerhört begränsad när det gäller uteaktiviteter. Vart man än ska gå är det Eskimådräkt på o missar man den viktiga detaljer får man såklart skylla sig själv. Å jag får skylla mig själv ofta. Ut o traska på stan till dagens lunch...klär man på sig ordentligt då? Svar = nej! Stå o skrapa bilen när man ska hem - har man rejäla vantar på sig då? Svar = nej!!


Det kvittar hur mycket man ältar denna kyla - den lär hålla i sig o det är ju sååå skönt att man åtminstone inte bor i Särna, Idre.. Det är kallare där, har jag hört.


Hur eller hur - det blir vår i år oxå även om det känns HYFSAT avlägset!! Har en känsla av att det kommer dröja med både vitsippor, krokus o tussilago iår...


Tur att det är varmt inomhus. Elräkningen tänker jag inte på ikväll....


Godkväll!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards