Alla inlägg den 11 januari 2010

Av Sofia - 11 januari 2010 18:50

Jo, så kändes det. Jag har inte fyllt 40 år - än..... Men jag gör det SNART!! Alltför snart!! Fick kallelsen idag...den där som man får det året man fyller 40... Mammografi - jättebra koll naturligtvis men det är ändå ett tecken på att man inte längre är så ung. Så ursäkta alla ni som är 40+, 50, 60, 70 nu o läser detta. Kanske får jag hemska inlägg när jag skriver såhär men JAG kände mig faktiskt lite gammal när jag öppnade brevet idag. Precis lika gammal som jag kände mig när jag på förlossningsavd. på Eksjö lasarett för exakt 10 år sedan delade sal med en 20-åring... Då var jag 29+ å skulle fylla 30 sommaren därpå. Jag var förstås hyfsat ung med tanke på att det var andra barnet men om man jämför var jag ju inte det.


Det där med ålder är fascinerande. Det är ju sinnet som avgör hur ung eller gammal man känner sig. Sen gäller det ju att förvalta kroppen så gott det går. Jag har jobbarkompisar som känns som jämngamla trots att de är över 20 år äldre o det finns kollegor som känns som jämnåriga trots att de bara är 23 år... Sen finns det variationer därimellan förstås.


I skrivande stund inväntar vi födelsedagspizza från Havanna (för Elins skull). Johanna ville att mamma skulle göra "egen" pizza vilket är en komplimang i sig men jäst saknas o lite tiiiiiiid (som alltid). Jag är vrålhungrig o det ska bli sååå gott.


Elin - hipp, hipp hurra!!!! Grattis till 10 ida!!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards