Alla inlägg den 18 januari 2010

Av Sofia - 18 januari 2010 19:45

Ett negativ ord....eller? Ett alltför sminkat ansikte "målas" upp framför i varje fall mig. Ögonfransar som är målade ett antal för många gånger, en hud som har för mycket puder som ligger två grader brunare (eller blekare) än den egna etc. etc. Jag är fascinerad över att vissa ord skapar bilder i huvudet o vissa av dem klingar positivt och vissa negativt. Känn på "månsken", "silkeslen", "lycka", "förlåtelse" eller "vaniljpannacotta". Vackra ord eller inte - det är ju upp till var och en! Smaka på orden "förakt", "dubbdäck", "mesost", "limtub", "dammsugspåse"....


Tillbaks till ordet spackel. Kan vara något väldigt positivt också. Förarbete inför stundande tapetsering som leder till ett "nytt" rum - om så bara en fondvägg. Frågan är om man måste riva bort skarvarna...syns de under om man sätter den nya på. När jag kom hem idag insåg jag snabbt att Ulf hade bestämt sig för ATT riva skarvarna o spackla. Så mamma - du kan vara fullkomligt lugn - det blir inga synliga skarvar! Å andra sidan ångrar jag faktiskt nu att vi valde en ny tapet - det blev så himla bra när ungarna fått utöva kreativ graffiti.


Kolla själva!!

  



  


  

Alla sätt att läsa läxan är bra...?


God kväll!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards