Alla inlägg den 24 januari 2010

Av Sofia - 24 januari 2010 17:48

Våren är här! Nu menar jag inte utseendemässigt - fortfarande täcks ALLT av ett tjockt lager snö, ser ut som ett jättelikt vitt duntäcke (de brukar vara vita va?) som tar hela naturen i sin famn. Inte heller temperaturmässigt är våren här - 10 minus när jag mötte morgonen i Träslända. Men våren är ändå här - doftmässigt! Jag anande den där härliga första lukten idag, påminner lite om doft av jord. Läste på löpsedeln senare att kallare väder var på väg. Får inte samma hopplöshetskänsla när jag läser det i slutet av januari - det går mot ljusare tider!!


Bakade småkakor idag och valde den svåraste men oxå den godaste jag vet. Jitterbuggare! Små rulltårtor av mördeg varvat med maräng. Försvinner väl som smör i solsken men det är kanske meningen att man ska äta upp det man bakat (inventarier i frysen är aldrig bra).


Nu väntar mannagrynsgröt och knäckemackor. Därefter ska vi FÖRSÖKA få barnen i säng. Aldrig lätt på en söndag. På måndagsmorgonen har Renstigen 11 aldrig några pigga barn.


Sov sött alla bloggläsarvänner!!


Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards