Alla inlägg den 26 januari 2010

Av Sofia - 26 januari 2010 21:01

En fråga man ställer sig många gånger per dag (i varje fall på vardagarna). På helgerna låter man sig i bästa fall styras något mindre av uret. Både Elin (klass 3) och David (klass 2) tränar klockan nu och jag kan INTE förklara det här med digital tid. Jag har "ur"dålig pedagogik eller rättare sagt ingen pedagogik alls!!


Tack-o-lov att jag inte började plugga till lärare i Linköping hösten 1989. Kan inte fatta att jag någonsin sökte... Hade kanske varit glad för sommarlovet - tänk att få vara ledig i (är det 8 hela veckor nu?) utan att vara halvnervös för att fakturahögen växer eller att betalningspåminnelserna börja dugga in. Men jag tillhör faktiskt den gruppen av människor som anser att lärarna är väl värda sina lov med tanke på det arbete de lägger ner. I varje fall när läraren brinner för sitt jobb o INTE kör med samma blåstensiler de har gjort i 20 år innan...  (har haft såna exemplar av lärare själv).


Tillbaka till klockan. Satt å trälade med Elin i köket förut. Helt plötsligt kunde hon den aktuella tiden jag frågade. Upptäckte myglet - hon hade tjuvkollat på micron     Hon lär sig säkert digital tid oxå... Kanske inte i morgon eller nästa vecka...men veckan därpå eller månaden därpå.... Ryggsimmet funkar ju numera "klockrent" - det gjorde det INTE i somras.


Godnatt!!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards