Alla inlägg den 1 februari 2010

Av Sofia - 1 februari 2010 21:18

I morgon blir det inte jobb för mig. I morgon blir det begravning i Vallsjö kyrka. Jag ska sjunga "Det finns en väg till himmelen", psalm 303 och är den vackraste jag vet i hela psalmboken. Otaliga är de gånger jag sjungit denna sång, både på sånggudtjänster o på begravningar. Det är alltid oerhört svårt att sjunga för en närstående och det gäller verkligen att "tänka bort" texten och inte tänka för mycket på personen i fråga. Texten handlar om den helga tron - en väg till himmelen, om bönen och tron att över allt finns en bro att vandra, en vandring som kan börja här och nu.


Det är min "faster" som nu fått ta adjö till oss och även om det är sorgligt så hoppas jag o tror att hon har det mycket bättre nu. I morgon kommer jag träffa min kusiner, mina kusiner som jag i nästan hela livet varit så stolt över. Åkte skidor så medaljerna haglade för ca 25 år sen. Var med i SM, VM o OS - ja, de har en gedigen prissamling. Eftersom en av dem bor i Sollefteå o en bor i Borensberg träffas vi sannerligen inte ofta. Det blir de där julkorten och ett o annat besök p.g.a att deras mamma har bott i Sävsjö. Nu är hon borta och jag hoppas verkligen att vi kommer hålla kontakten.


"Det finns en väg till himmelen, var än den går, den går till Gud"


Godnatt!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards