Alla inlägg den 17 februari 2010

Av Sofia - 17 februari 2010 19:41

Det är ju visserligen en hatkärlek men jag gillar honom. Särskilt när det är gjort. Före själva passet är han inte mycket värd. Mr Philips! Har hängt med sen 2002. Han får slita, varje vecka några timmar. 4 barn, 2 vuxna och 2 katter - det blir damm! Alltså vad gjorde de förr innan dammsugarn kom? Fanns det inte damm då? Kanske inte lika mycket då husen var dragiga... Sopborste o skyffel var säkert jättebra. Hade en centraldammsugare en gång i tiden. Då kändes det ju som att dammet försvann (nu yr det väl antagligen bara runt en sväng). Men centraldammsugarns långa förban... sladd gick mig på nerverna. Vi gjorde oss dock inte av med den - jag flyttade istället. Berodde naturligtvis INTE på centraldammsugarn!! Helt andra orsaker vilket jag inte tänker berätta här!


Som sagt. Sitter ner nu - kokt ägg o köttbullar - gott ihop! Som belöning för att jag städat tänker jag ta fram gitarren o spela Katie Melua. Jag har funnit favoritsångerna från hennes samlingsalbum på nätet MED ackord.


Innan dess ska jag översätta en sida i en tysk instruktionsbok. En jobbarkompis fick strömlös bil o radion gick inte igång. Lovade i ett svagt ögonblick att hjälpa honom så det får bli att plocka fram tysklexikon + den gamla gymnasietyskan ngnstans i bakhuvet o sätta sig en stund. Ja, det är en spännande arbetsplats får man säga!!


Godnatt alla vänner!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards