Alla inlägg den 28 februari 2010

Av Sofia - 28 februari 2010 14:59

Siste februari är vinterns sista dag. Mars är vårmånad - så är det! Låtsas man tillräckligt mycket går man till slut på det (har jag hört).... Var det halvisigt o blött igår morgon så var det om möjligt ÄNNU värre idag... Men det är ju fritt val att traska ut. Bytte några ord med ett par jobbarkompisar som skottade tak med hjälp av en sky-lift. Bara tanken av att stå där uppe ger mig svindelkänslor - lägg till att "uträtta" något, t.ex hålla i en skyffel och forsla bort snö. Beundrar dem!!!


Gick förbi torget där gårdagens tävling i snöskulpturering avgjordes. Otroligt fina figurer (såg prisutdelningen igår) men som naturligtvis någon/några hade förstört idag eller rättare sagt under natten. Kul att sådant anordnas i vår lilla stad.


Har kört iväg vår gamla soffa till mor och far där det även bjöds på hemmagjorda semlor. Gott, gott... De hade tänt i kakelugnen oxå så det var xtra jobbigt att slita sig därifrån. Men här gällde det att komma under 3 h i hyrtid av täckt släp... Billigare då.


Utgången på delfinal 4 igår. Pernilla Wahlgren levererade i vanlig ordning men jag vet inte... Den låten kändes 10 år för gammal på något sätt. De som berörde mig mest var helt klart Anna B o Peter J men det betyder INTE att de lyckas i finalen... Brukar sällan gå hand i hand.. Personligen trodde jag ju att "La voix" skulle sopa banan ute i Europa förra året. Gick ju sådär.... : (


Nu återstår bara ett pass på e3 och det ska bli kul. Särskilt att få ta på sig de nya träningskläderna jag hittade på Intersport igår. Rea, rea, rea, rea...


Ha en fortsatt fin söndagskväll!


PS. Susanne, KENT spelar i Malmö den 13 mars oxå ; ) Vår kommande högtidsdag kanske skulle firas med Kent-konsert?? Eller är SPA i höst på Tylösand roligare? Måste det ena förta det andra?   

 

PS 2. Grattis Ella på 16-årsdagen! Kram faster Sofia


Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards