Direktlänk till inlägg 1 mars 2010

"Rutskrap" utan vantar

Av Sofia - 1 mars 2010 19:36

Det är första mars idag!! Eftersom gårdagen var vinterns sista dag är ju denna dag vårens premiär = borde bli så va? Kolla ut, vänner! Ljust o vackert och mer snö! Gick från jobbet kl halv sju o bilen var hyfsat insnöad. Under snön fanns ett tjockt lager seg is och det är inget trevligt att skrapa utan vantar. Det värsta är att jag inte kan skylla på någon - absolut ingen. Mitt eget fel att inte klä på sig ordentligt. Ovan var dagens gnäll på vädret men uppenbarligen hjälper inte min klagan - det fortsätter och fortsätter och fortsätter...


Mycket att göra på arbetsplatsen och jag skulle vilja "peta in" några fler timmar under dagen... I månadsskifte blir det alltid mer sysslor och det var skönt att få lite xtra tid på kontorsstolen idag. En av de godaste luncherna på länge har jag ätit idag. Ugnsbakad lax med spenatsås o kokt potatis. Mmmm - kände riktigt hur Omega 3 flyttade in i hjärnan. Faktum var att ett olöst problem hade fixat sig under lunchtimmen. Sen om det var fisken lr att jag vilat från tanken en stund kan vara osagt.


Nu är det kvällsmat åt barnen som gäller. Ingen lax här inte - vaniljyoghurt och smörgås. Det är också gott och kan jag nu bara avbryta The Guitar-heros på ovanvåningen, avslutas denna kväll helt enligt rutinerna..


God kväll!!


PS. Susanne, hur kan du ta detta ord i din mun (lr ännu värre skriva). Tanter?? Ta fram bilderna från Helsingborg i höstas - Glam girls heter det!!! Paljetter föryngrar - gäller bara att putsa upp strassen till i höst. Kram vännen




 
 
Ingen bild

Sus

1 mars 2010 21:37

Två veckor till max tre för att gardera mej lite o sen är snön borta - jag lovar - o då springer vi o letar efter blåsippor o andra små söta blommor!!! Den här vintern kommer jag alldeles säkert att komma ihåg som något alldeles speciellt, mycket vackert o lite häftigt har det allt varit o det har till o med du medgivit lite motvilligt ibland, mycket kallt o "lite" jobbigt har det också varit o det lär alldeles säkert dröja väldigt länge innan vi får vara med om det igen! Det har varit ganska häftigt att se Tindras mössa vandra iväg ut till bilen på morgonen på den smala skottade gången, pojkarna har synts lite mer över snön. Några "sådana" som jag råkade nämna blir vi ju aldrig - SJÄLVKLART INTE!!! Natti, natti!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Fredag 19 april 23:16

Ja denna fredag blev inte riktigt som jag hade tänkt. Satt djupt försjunken i exceldokument när jag i morse fick ett SMS. Av Lendo. Att mitt banklån beviljats o att pengarna skulle utbetalas inom 1-3 bankdagar. Tyckte det lät väldigt skumt. Ringde nr...

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Av Sofia - Onsdag 17 april 16:25

Igår var verkligen en sån där dag med många punkter i kalendern. Några möte på förmiddagen, lunch och möte igen. Sen vaccination mot Bältros på Apoteket som öppnade sin verksamhet för cirka en månad sedan. Min valda vårdcentral erbjöd inte ens detta ...

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards