Alla inlägg den 19 mars 2010

Av Sofia - 19 mars 2010 18:24

Igår hade jag en mellandag...blev lite bättre och kunde ha min f.d jobbarkompisar på besök. (Hoppas jag nu inte har smittat er allihopa för idag har jag blivit sämre igen). Kräftsoppa o bröd o skvaller fanns på menyn. Skvaller är väl bara ett annat ord för lägesrapport - uppdatering av folks status. Det känns i varje fall som att flyga tillbaka 6 år i tiden till en vanlig halv-tio rast när de kommer. De kommer alltid att vara mina jobbarkompisar no. 1 eftersom detta var första jobbet, jag var där i 13 år och man upplevde mycket ihop. Men som jag sa igår kväll - efter att ha bytt jobb några ggr har man ju haft möjligheten att få vänner för livet fler än en gång... Å på kommunen ska jag ju vara länge nu (har jag tänkt ;)


Idag har jag legat absolut hela dagen. Yoghurt, knäckebröd o sen lite kräftsoppsrester har jag hämtat i omgångar.. Kan man få "liggsår" efter en dag - det känns lite så.. Har tröttnat på Z-TV's hitmix i varje fall.... Pratat med min mamma länge - hon har en fantastisk förmåga att få mig på gott humör och jag slutar t.o.m att tycka synd om mig själv. Det finns värre öde än att inte kunna gå till jobbet o vara sjuk i influensa.


Idag är Stella tillbaks...kul. Något annat roligt jag läste i ngns Facebooks-logg. Golv? Jag kallar det horisontell garderob... Åtminstone 4 av våra barn (alltså alla) praktiserar detta....


Kram på er o förhoppning om en pigg helg!!


  

Jättedålig bild men, men...

Karin, Malin, Susanne o Kicki = Skål för mångårig vänskap o tack för den superfina vårblomman o vinflaskan!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards