Alla inlägg den 1 april 2010

Av Sofia - 1 april 2010 18:58

I o med våren börjar en rolig lek. Jakten på barnen!!! De som liven säger att de ska gå till "den" lekkamraten men sen när man vill få hem dem är de hos någon helt annan.... I skrivande stund har vi inte en aning om vad Johanna är. Kl. eftermiddag (efter skolan) var hon hos Sofie men när vi nu kl. sju försöker ringa är antagligen mobilen urladdad lr avstängd. Har letat efter Sofies föräldrar på Eniro o vi lyckades få fatt på Sofies lillebror... Ja, fortfarande är det ju ljust men hungern anländer som bekant rätt fort vid denna tid och det är ju trevligt att någon gång äta gemensamt ; ) Trevligt att ha alla samlade oxå...


Idag har jag för första gången hört Elin o David spela fiol ihop inför läraren. Helt underbart! "Hej sa Petronella". Alla som någon gång har spelat blockflöjt vet exakt hur den går.. Jag erkänner - det låter inte som Alexander Rybak (ännu) men ack så vackert. Stolt mamma kan jag säga! De är så fina där de står med stråkarna!


Har förberett festmat inför i morgon bjudning. Lååååångfredagen! Denna dag som eg. ska vara bara tråkig till minne av den mannen vilken faktiskt ger oss ledigt nu. Minns som liten. Fick ens inte gå till grannen Malena o leka... Öken!!! Nu är det andra tider. En ledig dag och härlig dag! Men i mitt innersta HAR jag tankarna på varför vi faktiskt firar påsk!!! Men kyrkan hoppar jag över. Vi ska ha grannar på mat i morgon o det var längesen de var här så det ska bli trevligt!!!


Ha en fin kväll!!!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards