Alla inlägg den 2 april 2010

Av Sofia - 2 april 2010 14:23

...som har gått i en rasande fart. Efter några timmars gnoende på huset (invändigt) belönade jag mig själv med en lång stund vid pianot. Hittade "Für Elise" och det är lite märkligt - det är nästan 30 år sen jag spelade den och lite sitter fortfarande kvar i fingrarna. Men det gäller att öva - går ju inte konserttempo direkt.


Annars har jag nog haft mina tankar på "varför" en sån här dag. När jag låg på badrumsgolvet o rensade avlopp tänkte jag i varje fall - det här slapp han. Å likadant när min strykhög aldrig tycktes minska. Men jag tar gärna lite tråkjobb jämfört med att bli uppspikad på ett kors   


Några påskägg (på tal om "varför" ; ) har inte påskkärringarna släppt ner på trädgården än. Men det är ju fler dagar i påsk! HM's egna lilla påskflicka har blivit uppklädd till tänderna idag. Det är härligt att "ge" när man får tacksamhet tillbaks. Å vem?? skulle inte bli överlycklig för en paljettjacka o svart finklänning a' la tyll när man  heter Elin o är 10 år. Om den inte är utsliten före skolavslutningen blir detta perfekt den da'n.


Nu ska vi snart åka ner på stan o gratta en av våra vänner som är nybliven ägare till en blomsteraffär. Hmmmm, vad tar man med sig - inte blommor i varje fall... En flaska bubbel fick det bli.


Ha en fortsatt skönt långsam fredag!!


  

Elin i ny stass


  

Paljetter eller fiskfjäll - gränsen är hårfin...


  

Påskbord på Renstigen 11

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards