Alla inlägg den 6 april 2010

Av Sofia - 6 april 2010 15:39


Påsklov för barnen o en ledig dag för mamma. Undrar lite varför? Barn som inte kommer upp till frukost (kan tilläggas att vi åt efter kl. 09.00) Innan jag börjar höja rösten rannsakar man sig - "varför" ska de behöva upp å äta när det är lov även om det ÄR mycket trevligt att ha alla samlade runt bordet. Tids nog ska de till skolan igen o då är det upp med tuppen som gäller. Tuppen som jag hade tänkt att packa ner i kartongen idag men jag bestämde mig för att han får vara uppe nån dag till.


Jag gick till stan o Stella fick cykla. Hon var den enda av skaran som ville följa med trots att fika på Thimons utlovades... Vi två hade mysigt i varje fall. På hemvägen köpte vi grillkol, korv o bröd. Det framkom starka önskemål på morgonen om att vi skulle premiärgrilla till kvällen. Ulf sa "ja" med med kravet att vantar o mössor skulle på ; ) I skrivande stund lyser solen med sin frånvaro o det ser inte så skönt ut.


Nu ska jag ut i spåret o ska testa den långa rundan i skogen vid Träslända. Har inte sprungit där sen oktober och jag tror nog det kan vara så torrt i marken så det går bra. Under tiden hoppas det för fullt på den ihopmonterade studsmattan i trädgården. Johanna o Stella hoppas hopprep och bollar för man kan ju inte "BARA" hoppa???


  

Liten flicka o stor muffin!


  

Evigt roande leksak!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards