Alla inlägg den 5 maj 2010

Av Sofia - 5 maj 2010 18:37

Idag har jag investerat i en fästingborttagare. Det var absolut NÖDVÄNDIGT och det har varit näst intill katastrof hemma i två dagar eftersom ena katten Smilla har en fästing under hakan! (Har katter hakor?) Johanna har frågat om det är farligt att ha en fästing och jag har medvetet ljugit (bara inte sagt sanningen) och sagt "nej, det är inte farligt". Ärligt talat vet jag inte om katter kan få smitta via de små krypen o erhålla som vi människor både Borrelia o TBE. Låter otäckt hur som helst - lika bra att ta bort fästingen vilket inte kommer att bli lätt med tanke på hur still katter är när man håller fast dem...


Ska googla på ovan så jag får lite kloka svar. Eller inte. Kan man lita på allt som dyker upp när man söker på än det ena, än det andra? Läser man webbens fakta alltför okritiskt? Dagens Nyheter läser man på ett sätt. Aftonbladet på ett annat. Se & Hör läser jag iofs inte alls men man ska nog läsa den och sålla hårt. En tidning full av paparazzibilder o skvaller. Smålandtidningen är den lokala variant av allvarstidning man har att tillgå och trots att vissa reportage är kryddade med lite väl personliga och icke objektiva åsikter från reportern som skapat dem så känns denna tidning helt OK. Allt som står på nätet ska man nog däremot inte svälja.


Johanna frågade mig igår vad "Google" betyder. Jag svarade henne - googla på det!!! Av hennes ansiktsuttryck att döma var det svaret helkorkat men jag googlade och fick fram att det betydde "dumburk" alternativt "TV-apparat".

Nätet = dator = dumburk - ganska klok analys!!!


Ha en trevlig kväll!! 

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards