Alla inlägg den 17 maj 2010

Av Sofia - 17 maj 2010 19:52

Jag ser en trend i Johannas beteende... Sättet att favorisera det hon gillar. Johanna läser mycket böcker. Johanna läser samma böcker. Johanna läser "bara" vampyrserien om Bella o Edvard. Det finns för närvarande INGET som kan få henne att läsa något annat i hela världen även att klok och erfaren mor påstår att det finns en helt bokhav därute med mängder av guldkorn. Hon tror mig inte. Å så länge hon läser lägger jag nu inte mer energi på detta faktum. 5:e gången hon dratt igenom böckerna...någon gång borde?? hon tröttna...


Johanna behöver skor. De svarta Converse hon nu äger finns det inte många skinnbitar (lr rättare sagt gummai- och tygbitar) kvar av. Johanna accepterar inte några andra skor än Converse. De ska vara svarta!! De KAN inte ha någon annan färg. Trots att klok och erfaren mor som påstår att de faktiskt kan vara både röda och vita (även om vitt är tveksamt - ja ni fattar ju varför).


Jag har även påstått att hon skulle kunna kolla efter andra typer av skor... Vilket skämt. Den blicken man får då är betalbar. Man fattar ju absolut ingenting!! Har inte brytt mig över att hon går i ett par utslitna pjux som knappt håller ihop på fötterna men nu börjar jag få lite panik. På söndag är det kusin Lukas tur att konfirmeras och hon KAN INTE ha dessa dojor på sig, inte ute bland folk o definitivt inte i kyrkan.


Allt blir lite bökigare eftersom Johanna aldrig "känner för" att hänga med på stan o kolla/prova. Allt blir oxå lite bökigare eftersom alla svarta Converse-skor tydligen har tagit slut - överallt!! Idag efter jobbet hittade jag dock sista paret strl 39 på Intersport (var hundra på att hon hade 38 i sina nuvarande). Helgen och anseendet räddat, tänkte jag och skulle dra upp betalkortet. Korten hade jag lagt i en annan jacka... Fick lägga undan skorna. Hem o hämta korten, passade samtidigt på att kolla strl på hennes nuvarande. Shit - 39. Hon behöver alltså 40. Ner på stan - tio min före sex - Yes! det fanns strl 40. Betalade och hem till en glad och tacksam tös. De var för stora....   ..


Jag byter i morgon och då ska Johanna med till affären...


PS. Ikväll känns det som jag mkt snart kommer att få symptom på ny utmattning men INTE av löpning...mer på det mentala planet.


Natti, natti


  

En bild säger mer än tusen ord...


  

Heaven!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards