Alla inlägg den 24 maj 2010

Av Sofia - 24 maj 2010 20:15

Jag har faktiskt det....spring i benen. Kanske inte kroppsligt sett. Känner fortfarande av att musklerna har använts ordentligt - konstigt vore annars. Men mentalt - har varit lite sugen hela dan på att ta en tur. Denna inställning delar jag tydligen inte med alla andra löpare. Många blir lite "mätta" på att träna efter ett stort lopp - det känns som om jag bara blir mer taggad. Så i morron är det dax igen - "Jubeljobben" genom en bit av Nässjö stad. Här är det "bara" 5 km - Nässjö har inte lyckats att som Ekjsö, Vetlanda o Sävsjö ordna till ett stadslopp på en mil. Klurar lite på vad det beror på. Kanske är vi mindre löparsugna i Nässjö?


Jag har all respekt för distansen i morgon. Det lär kännas att jobba med benen igen och känns det bra tänker jag faktiskt dra två varv... Eftersom många ska gå hinner jag nog ifatt innan våra kommun-lag sätter sig i gröngräset med fikakorgarna vi ska få som "deltagartack". Behöver nog inte vara orolig för samma värme som i lördags. De har aviserat ostadigt.


Annars har dagen varit bra. Jag har äntligen planterat resten av utekrukorna. Ett sånt där berg att bestiga som i år faktiskt bara blev en lite kulle. Nu återstår en timme framför TV'n innan jag kramar kudden.


Ett tips! ...som jag har glömt bort ett tag. Öppna fönstret i sovrummet - vad man sover gott!!!!!!!!!!!!!!!!


Godnatt!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards