Alla inlägg den 30 maj 2010

Av Sofia - 30 maj 2010 21:27

Idag har jag och mina barn tillbringat nästan hela dan i Torset. Släktträff på min fars sida. Vi var 30 personer. Mamma o pappa - äldsta generationen. Sen 7 kusiner med respektive samt våra barn = alla sysslingar. Farmor och farfar som är "grunden" till vår släkt bodde och var bönder just i Torset. Därför är det ju lite extra nostalgiskt att var just här i detta hus - trots att det är renoverat och inte ser så ut som då.


Så jättetrevligt att träffas och med tanke på att två av kusinerna m. familjer bor i Borensberg resp. Sollefteå får man erkänna att det var goooood uppslutning! God mat och vädret höll!! Vi kunde vara ute och "leka" efter maten vilket alltid är xtra kul då det har fötts en o annan vinnarskalle i detta gäng ; ) Jag förde protokoll vilket inte var helt lätt - 3 olika stationer men som tur var duggade resultaten tätt "muntligen"! Eftermiddagen avslutades med mammas ostkaka och det ÄR gott. En i kusineskaran tyckte projekt "släktträff" skulle göras om en gång om året och jag hoppas verkligen det blir så.


Väl hemma blev det en ljuvlig promenad runt Nässjö stad. Det kan väl en mor vara värld en dag som idag. Fick ett handmålat kort av Johanna på morgonen. Ett stort rött hjärta med texten mamma + några spanska fraser. Jag fattade nada men när jag fick det förklarat för mig så kom tårarna och jag kan bara säga att det var positivt. Mycket mer positivit än jag antagligen förtjänar!!!!


God natt!!!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards