Alla inlägg den 30 juni 2010

Av Sofia - 30 juni 2010 21:53

Undra vad som är värst? Att vilja men inte kunna eller att kunna och inte vilja?? Jag VILL verkligen röra på mig, känner en obeskrivlig glädje och tillfredsställelse i att låta kroppen jobba och svettas rejält - det den är till för. Kroppens egna endorfiner, ett välbehag som ger både energi och lugn åt sinnet. Åtminstone tror jag att kroppen  "skapades" för = aktivitet!! Att jobba på kontor är ju en nödvändighet för mig och familjen, mat på bordet, kläder o allt det där... men jag tror nog inte det är det optimala för kroppen att mer eller mindre sitta still i drygt 8 h.


Sen finns det människr som verkligen borde röra på sig, som har alla möjligheter - men aldrig gör det.. Alltå de som kan men inte vill! För tillfället vill jag men kan inte... Varje steg jag tar smärtar. Något riktigt galet har hänt med min fot och nu har jag den senaste veckan vilat - "bara" tagit mig fram i korridoren - till fikarum och kopieringsrum etc. Är kallad till röntgen i Eksjö men har inte en aning om när. Inte för att jag i samma sekund blir bra i foten efter en röntgen men det skulle ändå kännas skönt o får svar på vad det är som spökar.


Jag mår verkligen inte väl av att bli så begränsad. Samtidigt har jag dåligt samvete för alla de som lider av värre åkommor. Värre sjukdomar av alla de slag. Men så kan man ju inte heller gå runt o känna - man har sina egna referensramar.


Glädje idag var i varje fall att få komma till Sandsjö, hälsa på bror och svägerska + barn där Johanna har befunnit sig på "kollo" de senaste dagarna. Bo på bondgård, bada hästar i sjön, bada sig själva och leva detta liv är en form av drömvärld för vår äldsta tös. Nyss fådda kattungar som var lurviga!!! var ju oxå himla kul. Så söta så jag höll på att smuggla med en hem. Hade jag blivit upptäckt hade nog JAG blivit utsmugglad från Renstigen 11....


Godnatt från en som för tillfället bara vill bli frisk i foten!!!  


Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22
23
24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards