Direktlänk till inlägg 2 september 2010

Ett varmt tack...

Av Sofia - 2 september 2010 19:08

..fick jag idag för att jag sjungt på bröllop! "Bruden" kom förbi efter jobbet med en Cato Negro och ett generöst presentkort på en av affärerna i stan som säljer smycken. Blev så jätteglad! Ska gå dit redan i morgon o kika ; ) Å vinet - det ÄR gott, det vet jag!!


Vi hade tänkt att grilla ikväll...men kylan slår till fort när solen försvinner bakom grannhusets taknock. Det får bli stekpannan i stället vilket går alldeles utmärkt! Hungrig som en varg är jag. Salladen till lunchen var mycket god - bulgur o chiliräkor - men det var många timmar sen.


Har beställt synundersökning till Johanna. Har väntat länge på att ngn av barnen skulle börja se sämre och nu är det alltså dax för henne. Hon satt o plockade med mina gamla glasögon häromkvällen och hon utbrast "Hej, hallå världen - jag ser!!" Ytterligare en rolig kostnad men det klart ungen ska se... ; )


Redan torsdag kväll......bromsa klockan, stanna tiden! Skulle kunna tänka mig att vara exakt 40 år några år till....


God kväll!!

 
 
Ingen bild

Monica

2 september 2010 20:57

Kan ta varandra i hand jag å Jois. Ska också gå till optikern, inser att nu går det inte längre. Men för min del är det nog mer åldern som tar ut sin rätt....får måtta in synskärpan med armarna!
Syns på lördag. Kram.

Sofia

3 september 2010 16:17

Ja, det är ju därför jag inte längre behöver glasögon. Närsyntheten har "mött upp" åldersseendet. Skönt! Kul i morron!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Fredag 19 april 23:16

Ja denna fredag blev inte riktigt som jag hade tänkt. Satt djupt försjunken i exceldokument när jag i morse fick ett SMS. Av Lendo. Att mitt banklån beviljats o att pengarna skulle utbetalas inom 1-3 bankdagar. Tyckte det lät väldigt skumt. Ringde nr...

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Av Sofia - Onsdag 17 april 16:25

Igår var verkligen en sån där dag med många punkter i kalendern. Några möte på förmiddagen, lunch och möte igen. Sen vaccination mot Bältros på Apoteket som öppnade sin verksamhet för cirka en månad sedan. Min valda vårdcentral erbjöd inte ens detta ...

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards