Direktlänk till inlägg 12 september 2010

Shall we dance....

Av Sofia - 12 september 2010 18:28

….or shall we just talk about it?????

Konferencier i all ära men hallå – hur kan man snacka sönder ett trevligt arrangemang på detta vis? I går bänkade vi supportrar oss i sporthallen i god tid vid halv sex. Mor, far, Ulf, jag, Anders fru Lotta samt deras söner Anton o Simon å så ca 800 till.  Vi lämnade Johanna, Elin o David hemma och trodde att det skulle vara slut c a 20.00 Nånstans hade jag läst att ”som en naturlig fortsättning på Shall we dance” blir det dans kl. 20.00 i Pigalle till dansbandet Junix”. Klockan halv 10 hade de delat ut blombuketterna….. Vi smet någon kvart före för att beställa 2 familjepizzor till hela gänget som nästan svulit ihjäl… För att inte nämna våra barn hemma som messat o ringt 20 ggr o undrade när vi kom hem.


Bortsett från att det inte var nån fart på evenemanget och att de som presenterad dansare och alla nummer pratade och sjöng själva alldeles för mycket. Det var ju DANSARNA vi ville se. Så lite som ”årets” tävlande fick vara med va’ nästan skrattretande. Alla tidigare dansare under åren var också med och svingade de lurviga i dans efter dans. Å visst – det är ett stort underhållningsvärde att se kommunalrådet fara runt i en salsa med Hawaii-skjorta och solglasögon och betrakta stans hippaste moderatkvinna i en soft foxtrott tillsammans med en riktig SAFE-it… Det kändes dock som att de aldrig slut...


Hur som helst – Anders vann inte. Hans foxtrot var jättebra men juryn tyckte nåt annat par var bäst i den gruppen. Linedansen fixade han galant och fick bra poäng. Å med tanke på all tid han lagt ner o dessutom vara politiker i dessa tider o utöver det ta hand om (tillsammans med bror och far) 70 mjölkkor, 3:e slåttern, höstens skörd samt en massa kalvningar var han helt klart bäst!! Absolut snyggast att titta på bland herrarna. Jag – partisk – nejdå…. ; ) Stolt syster i publiken kan jag säga!!! Anna HC – du var vacker som alltid och riktigt strålade därute på dansgolvet. Jag vet ju vem jag tyckte dansade buggen bäst, hmmmm – men tyvärr satt jag ju inte i juryn!!!


Söndagen har innehållit sammanfattningsvis en go sovmorron, frukost, promenad runt Träslända, jobba några timmar och så hem o ta kväll! Städningen ligger kvar - liksom inget som försvinner bort. Likaså korten som ska in i fotoalbumbet - de hoppar inte in där av sig själv... 


God natt!!!

 
 
Ingen bild

Nina

12 september 2010 18:47

Jag håller med dig till fullo. Jag hade tagit med mig Isabelle och efter att varit i Sporthallen sen kl 1715 då vi började att köa så var hon jättetrött kl. 2030. Satt längst upp och det var verkligen jättedålig luft där inne. Jag försökte med att vi skulle vara kvar men var tvungen att åka strax efter kl. 21.
Ja, poängsättningen kan vi ju oxå diskutera, tyckte att juryn kunde satt annorlunda poäng.

Jag tänker inte gå dit en gång till iallafall.

Men det var kul att se din bror. Centerpartiet är ju det som ligger mig varmt om hjärtat så han var helt klart den bästa politikern.

Sofia

12 september 2010 21:11

Ja, man såg en hel del barn som var gråtfärdiga o fick lyftas ut pga att de var uttråkade..

"Grönt är skönt"

Lunch snart - passar det nån gång framöver?

 
Ingen bild

Anna Giss

13 september 2010 21:01

Jaa Sofia, jag håller verkligen med dig! Det var SÅÅÅ segt... Vissa ville ju synas lite för mkt.. o sen undrar jag vad det var för sega låtar de valt till danserna ibland? Inte var det de hippa omgjorda låtarna de har i Let´s Dance iaf...

Sofia, vad är det jag läser.. jobbar du på en söndag?? Trodde inte övertidsarbete existerade på kommunen ;-)

KRAM

Sofia

13 september 2010 21:24

...hm, Anna - vet inte riktigt vad jag ska svara på det där sista... Jag har väl fortfarande lite "Öhrlings-anda" i mig ;) Kram på sig lilla myran
/Sofia

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Onsdag 27 mars 19:24

Medborgarbudget - en värdefull demokratisk process. Ut på tur! Förmiddagen ägnades åt att besöka resultatet av medborgarbudget i våra kransorter. En demokratisk process där folket får rösta och bestämma vad som blir verklighet av pengarna. Så värdefu...

Av Sofia - Tisdag 26 mars 18:58

Igår kväll var det gruppmöte för vårt parti, Centerpartiet. Bra diskussioner och gott fika - tack Tommy, engagerade medlemmar och god stämning. Vad kan man mer önska tänker jag. Det är mycket som händer och det stundar ett EU-val eller EP-val som det...

Av Sofia - Lördag 23 mars 16:38

I går morse fick jag bevittna hur den sista elstolpen fick fot, eller hjul. Luftledningarna är nu borttagna här i vårt område och en traktor for iväg med den. Äntligen blev vi av med vår fula ledning som förstör våra utsiktskort. Det är verkligen ett...

Av Sofia - Fredag 22 mars 19:07

Samarbete och samverkan är ett ord som har genomsyrat arbetet i kommunen sedan jag tillträdde för cirka ett år sedan. Det har verkligen gjort oss alla mycket mer medvetna om fördelarna att samverka både när det gäller det på politiska planet och i ve...

Av Sofia - Onsdag 20 mars 20:43


Skön tystnad smeker mitt öra Endast vinden hörs och läker mina vintersår Snövit matta lurar mitt öga Jag ser vinter men känner vår Kylan biter i min kind och håller isen envist kvar Från klockan sex till sex ser jag sjö och horisont Marstid...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards