Alla inlägg den 15 september 2010

Av Sofia - 15 september 2010 19:40

Det har fötts en generation "ved ende" ungar...i varje fall i min familj med omnejd. Elin o David hade friidrottsdag på Skogsvallen häromdan. De var med i samtliga grenar och visst är man lite nyfikna på hur det har gått för dem? Frågar dem när man kommer hem efter jobbet.


Vad hoppade du i längd? Svar: Ved ende

Vem hoppade längst? Svar: Ved ende

Hur gick det i höjdhopp? Svar: Bra

Hur högt hoppade du? Svar: Ved ende

Vem vann? Svar: Ved ende

etc. etc. etc. etc.


Vadå "vet inte" - När jag var i deras ålder hade man ju stenkoll på hur det hade gått i allt man var med på. Resultatet på sekunden alt. på cm. Oftast var det ju så att bästisen Susanne o jag alltid hade en "egen" innebördes tävling. Ilband vann hon och ibland vann jag. Alltid koll på hur vi hoppat, sprungit etc.


Men så övade man ju på ett annat vis "förr i tiden". Tränade längdhopp och höjdhopp hemma på gården tills man var precis slut. Det fanns ju inga datorer eller Nintendo DS ; ) Hade nån frågat mig om jag visste vad det hade varit hade jag förmodligen svarat:

VED ENDE....


PS. Grattis till mis själv, Elin o mamma som har namnsdag idag


Kram o gonatt!!

Sigrid ;)

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards