Direktlänk till inlägg 19 september 2010

En liten stöld för demokratins skull

Av Sofia - 19 september 2010 18:05

Var just inne på Facebook och en vän där hade skrivit några oerhört tänkvärda rader. Tänker "stjäla" dem eller rättare sagt förmedla dem här på min blogg:


Gör din plikt idag; Gå ut och rösta!!!!!! Gör denna dag till en fest för demokratin, det är din röst som gäller. Familjen Nilsson kommer även denna valsöndagen att klä upp sig, gå till vallokalen och rösta. Sedan firar vi med fika och god mat. Upp me´ röva´ur soffan och gör din demokratiska plikt, en rättighet som långt ifrån alla har i världen. ALLA är lika värda i Sverige, säg nej till främlingsfientlighet!
 
Så sant, så sant, Joakim! För varje soffliggare får man skämmas. Kanske är det så att vi är lite bortskämda i vårt demokratiska land. Vi i Sverige tar det för givet att vi får tycka vad vi vill och säga vår mening genom att gå o rösta. Har man inte gått till urnan idag (lr förtidsröstat) kan man ALDRIG sen gnälla på att samhället ser ut som det gör!!!
 
Förutom att hela familjen begav sig till Åkersskolan för att just rösta har vi bjudit släkten på fika för att David har fyllt 9 år. Lite manfall idag.. Kusin Ella o Monica var o tävlade med hästen. Bror Anders hade av förklarliga skäl lite annat å pyssla med idag.... Heja, heja i valet ; )
 
Gokväll och lycka till ikväll när det avgörs!! Om det blir som jag vill lär visa sig om några timmar!!!
 
  
Stella o David som firat i dagarna tre (minst)
 
  
Kusinen Lukas, David o Kristin
 
  
Morfar, mormor och morbro Pelle
 
  
Pappa Ulf, farfar och farmor
 
  
Sofia, David, Stella
 
  
En rakettårta till....
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Onsdag 27 mars 19:24

Medborgarbudget - en värdefull demokratisk process. Ut på tur! Förmiddagen ägnades åt att besöka resultatet av medborgarbudget i våra kransorter. En demokratisk process där folket får rösta och bestämma vad som blir verklighet av pengarna. Så värdefu...

Av Sofia - Tisdag 26 mars 18:58

Igår kväll var det gruppmöte för vårt parti, Centerpartiet. Bra diskussioner och gott fika - tack Tommy, engagerade medlemmar och god stämning. Vad kan man mer önska tänker jag. Det är mycket som händer och det stundar ett EU-val eller EP-val som det...

Av Sofia - Lördag 23 mars 16:38

I går morse fick jag bevittna hur den sista elstolpen fick fot, eller hjul. Luftledningarna är nu borttagna här i vårt område och en traktor for iväg med den. Äntligen blev vi av med vår fula ledning som förstör våra utsiktskort. Det är verkligen ett...

Av Sofia - Fredag 22 mars 19:07

Samarbete och samverkan är ett ord som har genomsyrat arbetet i kommunen sedan jag tillträdde för cirka ett år sedan. Det har verkligen gjort oss alla mycket mer medvetna om fördelarna att samverka både när det gäller det på politiska planet och i ve...

Av Sofia - Onsdag 20 mars 20:43


Skön tystnad smeker mitt öra Endast vinden hörs och läker mina vintersår Snövit matta lurar mitt öga Jag ser vinter men känner vår Kylan biter i min kind och håller isen envist kvar Från klockan sex till sex ser jag sjö och horisont Marstid...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards