Direktlänk till inlägg 28 oktober 2010

En trädkram

Av Sofia - 28 oktober 2010 17:56

Två bilar är guld när David ska på bandyträning o Elin ska skjutsas till dans i Kulturhuset ungefär vid samma tidpunkt... Hemma en kort sväng nu och direkt efter dansavlämning till N Solberga för körövning. Nästa evenemang är 1:a advent som naturligtvis inträffar en söndag då jag inte kan medverka. Katie Melua sjunger för oss på Cirkus i Stockholm då....


Annars är ju 1:a advent nästan den mest stämningsfulla man kan vara med om i en kyrka. Adventstid - i väntans tider - innan allt exploderar i kulörta lampor och glitterdekorationer. Å så sångerna.... De är ju helt fantastiska. Hosianna Davids son eller "Hos sin Anna Davidsson" som en del tycker det låter som. Det är ju först när jag blev vuxen som jag begrep vad Amen var - när jag var liten sa jag "Armen" efter bönen i kyrkan.


Värken är mindre i min nacken men inte helt bra. Möjligen att jag hinner ett varmt bad innan kudden säger "välkommen".


Ha en fin kväll vad ni nu hittar på!!!


PS. Kunde med STOR sorg konstatera att de tre giganstiska och fina lindar som står vid Målens fotbollsplan är nedhuggna. De som ger ifrån sig en sagolikt god doft vår som som sommar som höst som vinter... Hade ja haft mer tid hade jag kramat träd..

 
 
Ingen bild

Pelle

28 oktober 2010 21:02

Det är full fart i ditt liv!! Hur orkar du??IMPONERAD!

Sofia

29 oktober 2010 07:32

Det är ju det jag inte riktigt gör. Du skulle se mig kl. 21.00 i kväll (i soffan)... Zzzzzzz

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Fredag 19 april 23:16

Ja denna fredag blev inte riktigt som jag hade tänkt. Satt djupt försjunken i exceldokument när jag i morse fick ett SMS. Av Lendo. Att mitt banklån beviljats o att pengarna skulle utbetalas inom 1-3 bankdagar. Tyckte det lät väldigt skumt. Ringde nr...

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Av Sofia - Onsdag 17 april 16:25

Igår var verkligen en sån där dag med många punkter i kalendern. Några möte på förmiddagen, lunch och möte igen. Sen vaccination mot Bältros på Apoteket som öppnade sin verksamhet för cirka en månad sedan. Min valda vårdcentral erbjöd inte ens detta ...

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards