Alla inlägg den 7 december 2010

Av Sofia - 7 december 2010 19:27

Åååå vad skönt det är! tänkte jag när jag tog plats bredvid bandybanan på Skogsvallen idag. "Bara" minus en grad och ingen blåst (som det faktiskt nästan alltid gör just på Skogsvallen). Jag fick revidera min uppfattning rätt omgående. Efter en kvart började mina tår ge sig till känna och efter ytterligare en kvart kände jag dem inte mer... Davids ene bandytränare tillika min chef på jobbet ifrågasatte/kommenterade/poängterade (svårt med ordval här) mitt mösslösa huvud och jag kan erkänna att det kanske borde tagits på...


Jag fick skjutsa till bandyträning idag eftersom Ulf hade arbetsplatsträff till kl. 19.00 på Posten i Vaggeryd. Underbart härlgit att se dessa pojkar födda 00/01 skrinna på isen med boll, mellan koner, bakåt och framåt och slutligenn spela lite match!! Å jag känner äkta glädje att David har en sport att vara aktiv i även om jag ibland svär inom mig - å denna förb.... bandyträning!!! Å då menar jag rent logistiskt och tidsmässigt!!!


Väl hemkommen blev det en varm dusch. Mina vita tår gjorde en färgskiftning till blått under de heta strålarna.... Såg nästan lite otäckt ut! Jag har en gång förfrusit mina fötter vilket ger sig tillkänna direkt när jag står still temperatur under 10 grader!!!!


PS. Idag har jag blivit bjuden på lunch av "starke man" eller jag menar min bror ; ) Lax på Hotell Högland! Trevligt, trevligt att umgås med honom en timme!!! Sett hans kontor i stadshuset oxå. Kanske jag är lite "jag mötte Lassie" men jag tycker det ÄR häftigt att få luncha med ett kommunalråd och han betalade ur egen ficka - det SÅG jag. Får bjuda tillbaka snart....


God natt!!!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards