Direktlänk till inlägg 31 december 2010

...det knackar på dörren....

Av Sofia - 31 december 2010 15:55

Årets sista dag! En dag med "nästan" mildväder - bara 7 minusgrader och inte mycket vind. Har gått en behaglig promenad med Ulf o David mitt i alla bestyr med maten. Falukorven är halstrad, potatismoset är förberett.... Nej, såklart att det inte blir den menyn men jag kan ju inte skriva vad det blir här och nu. Blir ju ingen överraskning för våra gäster då ju!!! Har ju helt klart inte valt meny vi brukar göra och mitt arbete i köket idag har uppnått varierat resultat. Kan ju berätta mer om det i morgon.... Förhoppningsvis smakar det bra!!


Fick ett jättevackert mess idag som jag vill förmedla här:

"TYST.....lyssna....det knackar på dörren..... Är det nya året som vill in? Vi låter det vänta ett slag. Tänker tillbaka på året som var. Allt gott tar vi med oss. Och det som inte blev så bra, lärde vi oss något av.

Innan vi öppnar dörren, njut av årets sista dag. Sen kan vi hälsa det nya välkommen in. Ta väl hand om er och de ni har omkring er!"

 

Tänkvärt, verkligen! Det kanske är så man borde göra. Bokslut för det gamla året. Ta med sig det goda resultatet (vinsten) o lära av det som varit mindre bra..å sen boka bort förlusten alternativt skriva av den ; )


Snart kommer gästerna och i och med att jag varit duktig flicka o förberett rätterna i tid (precis som Tina på TV sa) slipper jag och stå svettig och aaaaastrött när det knackar på dörren.... när gästerna knackar alltså! Nya året får vänta till midnatt...


Gott slut!!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Onsdag 27 mars 19:24

Medborgarbudget - en värdefull demokratisk process. Ut på tur! Förmiddagen ägnades åt att besöka resultatet av medborgarbudget i våra kransorter. En demokratisk process där folket får rösta och bestämma vad som blir verklighet av pengarna. Så värdefu...

Av Sofia - Tisdag 26 mars 18:58

Igår kväll var det gruppmöte för vårt parti, Centerpartiet. Bra diskussioner och gott fika - tack Tommy, engagerade medlemmar och god stämning. Vad kan man mer önska tänker jag. Det är mycket som händer och det stundar ett EU-val eller EP-val som det...

Av Sofia - Lördag 23 mars 16:38

I går morse fick jag bevittna hur den sista elstolpen fick fot, eller hjul. Luftledningarna är nu borttagna här i vårt område och en traktor for iväg med den. Äntligen blev vi av med vår fula ledning som förstör våra utsiktskort. Det är verkligen ett...

Av Sofia - Fredag 22 mars 19:07

Samarbete och samverkan är ett ord som har genomsyrat arbetet i kommunen sedan jag tillträdde för cirka ett år sedan. Det har verkligen gjort oss alla mycket mer medvetna om fördelarna att samverka både när det gäller det på politiska planet och i ve...

Av Sofia - Onsdag 20 mars 20:43


Skön tystnad smeker mitt öra Endast vinden hörs och läker mina vintersår Snövit matta lurar mitt öga Jag ser vinter men känner vår Kylan biter i min kind och håller isen envist kvar Från klockan sex till sex ser jag sjö och horisont Marstid...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards