Alla inlägg den 22 januari 2011

Av Sofia - 22 januari 2011 17:19

Vilka ljuvliga ord! Tre st härliga kombinationer av bokstäver som producerar massor må-bra-känslor (enligt mig). Låter som sammet och alla har "inträffat" idag. Lördag! Go härlig ledig dag, sol (o inte allt för kallt) samt en löparrunda. Den första på flera veckor!! Inte så attans halt heller...men jag måste erkänna att jag var oerhört koncentrerad var jag satte mina fötter. Gång- och cykelbanorna var ordentligt grusade så inga tillbud inträffade. Måste erkänna att jag saknat det där "flåset". Promenader och inomhuscykling i all ära men löpning ute är ändå bara så gott!!


Stella är på kalas hos bästisen Daniella och det var tema "roliga frisyrer". Så rolig vet jag inte om hon såg ut innan hon for men Stella fick bestämma hur det skulle se ut. Stella blev nöjd..


Sen blir det tacos. Tanken var att käka  det igår men då blev det istället risotto. Alltså riktig risotto. Inte sån där man fick i skolan när riskornen trillade runt som torra smulor på tallriken tillsammans med skinkbitar o ärtor. Nej, detta var risotto där man står i c a 20 min o häller i lite vätska i taget o rör och rör och häller i mer vätska..... Smaskens. Kantarell, spenat, purjolök och Västerbottenost la jag oxå i. Till det blev det tre sorters skinka. Fantastiskt gott tyckte ALLA...tja en o annan spenatbit petades bort. Kul att testa nåt nytt. (Nytt för mig alltså)


Ha en go kväll!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards