Alla inlägg den 3 februari 2011

Av Sofia - 3 februari 2011 21:54

Rubiken kan väl tyckas lite skrytsam då den handlar om mig... Dagens blogg ägnar jag åt mina smeknamn eftersom en kollega till mig var lite nyfiken då min Sus beskrev mig som "Tulledockan" på Facebook. Kanske möjligen har jag skrivit om detta innan men TV kör ju oxå repriser..


När var liten bebis hade mina två bröder en speciell namnlek. De "döpte" alla familjens medlemmer till olika smeknamn...mer eller mindre obegripliga. Mamma har en lista någonstans på exakt vad alla hette men jag kommer bara ihåg att far hette "Labbodis" och mamma hette "Senta". Någon hetter "Nanno" och "Labbos" oxå.. Ja, ni undrar säkert - hade de inga leksaker? Något Wii minns jag aldrig att vi hade men för övrigt anser jag att leken var oerhört kreativ med tanke på att Anders var 9 år och Pelle 6 år. Det enda namnet som än idag består är faktiskt det jag själv fick = "Tulsis" vilket med tiden blev "Tullan" med hela släkten och "Tulledockan" var nog mest mamma som sa. Vissa av mina morbröder o mostrar säger fortfarande Tullan när de hälsar.


Å så är det ju Fia-Lotta oxå men det är mest Susannes barn i Sandrydet som kallar mig det. Lite märkligt det hela för jag har alltid gillat "Sofia". Har aldrig haft någon period där jag ogillar mitt namn (som många ju har haft) även om jag under Kulla-Gulla perioden hett önskade att jag skulle haft "Gunilla" som tilltalsnamn. Å faktum är att jag heter ju det oxå - men i andranamn...


Så nu Pelle-kollegan, vet du det ;)))

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8
9
10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards