Direktlänk till inlägg 8 mars 2011

Mount Everest - here I am!!!

Av Sofia - 8 mars 2011 17:50

Vissa dagar är det bara så! Guld! Känslan av att, som barnen säger, "jag äger". Idag finns det inga gränser för hur stolt och glad jag är.. Å det kan kännas larvigt kanske att bli överlycklig för att en datafil fungerar från ett system till ett annat men jag tycker det är fanstastico! Så mycket arbete som ligger bakom. Så många timmar som är nedlagda! Två steg fram, tre tillbaks - så har det känts ibland. Att använda vårt fastighetssystem till samtliga Nässjö kommuns intera hyror mot förvaltningarna borde vara självklart... Å det är MITT initiativ! Hade det inte funkat hade det känts som en liten (stor) prestigeförlust!!! Nu kommer det sparar både timmar o skattebetalarepengar på att jobbet blev klart. Att äntligen få se texten:

**  *  **  Integrationsfil inläst  **  *  **

Ja, man kan ju nästan fälla en tår av glädje. Å det gäller ju ändå dygt 140 st lokalkontrakt på cirkus summa 114 mille hyresintäkter så det ÄR stort även för vår avdelning!!!


Ja, denna dagen har varit riktigt härlig...på många sätt....solen skiner...det finns mycket att glädja sig åt. Vad gör lite halsfluss i familjen!! Hoppas nu antibiotikan tar kål på även Davids baciller så vi kan gå våren till mötes. Den verkar ju ändå vara på väg!!


Missade ju av förklarliga skäl att skriva om den otroligt trevliga Afterworken på Velvlet lounge i Jönköping i fredags. Härliga jobbarkompisar på ett härligt ställe. Längesen man hade det så skoj! Lite synd att inte Nässjö kan ha ett sånt ställe...


Nu är det strykdax - t.o.m det känns kul idag!!   


Gokväll!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Fredag 19 april 23:16

Ja denna fredag blev inte riktigt som jag hade tänkt. Satt djupt försjunken i exceldokument när jag i morse fick ett SMS. Av Lendo. Att mitt banklån beviljats o att pengarna skulle utbetalas inom 1-3 bankdagar. Tyckte det lät väldigt skumt. Ringde nr...

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Av Sofia - Onsdag 17 april 16:25

Igår var verkligen en sån där dag med många punkter i kalendern. Några möte på förmiddagen, lunch och möte igen. Sen vaccination mot Bältros på Apoteket som öppnade sin verksamhet för cirka en månad sedan. Min valda vårdcentral erbjöd inte ens detta ...

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Av Sofia - Söndag 14 april 19:37

Idag hade jag tänkt att göra så mycket, vara duktig och städa bilen och påbörja städning av växthuset. Ville inte vara ute en minut extra i denna hårda vind eller full storm. Blev inget med ovan sysslor men man kan ju vara duktig inomhus. Aska ur bra...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards