Alla inlägg den 23 mars 2011

Av Sofia - 23 mars 2011 19:09

Fick idag det tråkiga beskedet att min farbror Ingvar avled igår. Han var inte alls pigg nu mot slutet men det känns väldigt sorgligt. Nu är pappas båda bröder borta…från detta livet. Vi vet ju alla – ”vi ska alla den vägen vandra” men senaste året har kantats med många jobbiga bortgångar. Jag är fullt övertygad om att Ingvar har det enormt mycket bättre där han befinner sig nu, få träffa sin fru Ingrid och sin bror Uno igen. Sådana tankar hjälper en sån här dag.


De senaste åren har vi haft förmånen att träffa Ingvars familj (barn och barnbarn) en del och genom dem får nu minnet av honom leva vidare. Ingvar ”Hessel” Karlsson som han kallades, en hejare på brottning på sin tid och avslutade sina friska år i Halmstad, mestadels boende på golfbanan.


Glömde igår – Grattis pappa KENNETH på namnsdagen!!! Kennet är ett keltiskt namn som bildats av det gaeliska ordet canach som betyder "vacker" eller "skön". Å det stämmer minsann på fina pappa. Det finns tydligen t.o.m en Kenneth-klubb för alla som heter Kennet (35.000 st) i Sverige. Min far är, vad jag vet, inte med där.


Idag har ännu mer snö försvunnit. Sol och måttlig vind tar hårt på täcket. David var förbluffad i dag på morgonen o ropade på mig: ”Mamma, vi har gräsmatta på baksidan igen!!!” Ja, vi går mot ljusare tider och idag sänder jag bara ljusa tankar till mina kusiner Rolf och Bosse med familjer!!


Ha en fin kväll!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards