Alla inlägg den 10 april 2011

Av Sofia - 10 april 2011 12:58

Nässjö börjar röra på sig. Säkert alla andra små städer och samhälle oxå för den delen. Lite en myrstack börjar det krypa och sjuda av liv i överallt. Nu börjar människor krypa ur sina vinteride för att feja och fixa i trädgården. Det räfsas på gräsmattor, det städas i förråd och på altaner. Igår när jag var ute såg man mycket fler människor än man någonsin gjort på hela vintern. Därtill kom det första grilloset från närliggande grannar. We like! Finns inget som doftar så gott när man är hungrig.


Men grill det blev det inte i går kväll hos min bror med familj. Rostbiff, rotfruktsgratäng och sallad fanns på menyn. Otroligt gott!! Trevligt som alltid och födelsedagsbarnen Anton och Simon blev nöjda med presentkort från JC. (Sa de i varje fall ;) Det är så kul att släktträffas!!!


Idag har både Ulf o jag bidragit med några strån till den där stacken. Han har städat förråd och garage och jag har vårtorkat altanen. Nu suger det i grilltarmen kan jag säga. Måste nog bli en premiär i kväll! Hamburgare är kanske ett bra förslag? En helg som började segt men fick en suveränt härlig avslutning med både promenad och snart....en liten cykeltur ; ))


I morgon, ny vecka, nya möjligheter!


  Mamma, pappa barn.... hos bror i Norra Sandsjö


   Pelle, Monica, Anton 18 år!!!! o Ella


  Anton, Ella, Ulf o mamma


  Syster, bror Anders, mormor Siw o Lotta


  Simon 15 år!!!, Lukas, David, Jois o Elin


 

Niceigt!!!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards