Alla inlägg den 11 april 2011

Av Sofia - 11 april 2011 20:32

Det är "bara-ben-väder" ute. Å nu menar jag inte att det endast är benen ska få vara utomhus utan just låta dem vara bara. Längtar till jag får sparka av mig vinterstövlarna nu. Känns som jag har haft dem i ett halvår vilket jag säkert oxå haft... Skulle ju inte göra något om benen var lite brunare ifos... Ännu inte solkysst som "Lundell" skriver i nån sång...gäller iofs hela kroppen. Å med tanke på att ozonskiktet är rekordtunt över Skandinavien ska man väl inte frestas att sitta i solen för mycket. Men D-vitamin är ju bra så det får bli en balansgång.


Efter jobbet ropade löpardojorna på mig. Det kändes som att springa på moln med de nya skorna (har haft de gamla alldeles för länge). Första turen i "bara" armar och ben (i varje fall från knäna o neråt). Det gick dock åt väldigt mycket mer vatten än vad jag kalkylerat med. 1,5 dl var inte mycket att hälla i en törstande hals i 18 grader o sol. Gjorde en paus på vägen o fick påfyllning av goda vänner (+ en godisbit). Det gav riktigt härlig ork den sista 1/4-delen av rundan.

Nu sitter vi o kollar "mamma byter bo" på TV. Hallå!!!!? Jösses vilka ytterligheter de hittar. Glamour-brud som mest fixar naglar/hår samt käkar praliner möter bonn-mora a' la historiens synsätt att kvinnan gör ALLT i hemmet. Å grejen fattar jag inte riktigt... Båda gnäller nämligen hela tiden, både mammorna och respektive makar. Det är väl ingen som TVINGAT dem att ställa upp??? Sen ska de försöka omvända resp. man på nåt sätt... Den ena programidén värre än den andra...

Nä, jag vill inte byta bo. Här på Renstigen vill jag va! Inte ens om jag får komma med i TV vill jag nån annanstans!!

Gonatt!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards