Alla inlägg den 14 april 2011

Av Sofia - 14 april 2011 19:40

Jag känner stor tacksamhet idag! Man är nästan lite salig när man genomfört ett "sångande" och det känns bra. Publik som är tacksam och dessutom fullt hus. Mina svärföräldrar kom dit efter en tur bland torgknallarna och ett gäng jobbarkompisar besökte också Kyrktorget i Missionskyrkan idag. Det värmer!!!!!!!!!


Det är en skön känsla att kunna "ge" och samtidigt "få". Oerhört svårt att förklara men man går därifrån och känner sig lite förtrollad. Jag lever på det länge. Dessutom tycker jag att min mamma är fantastisk som ju har huvudansvaret, ordnar fram sånger, gör program, spelar piano och håller koll på allt. Å som pricken över i:et sjunger hon fortfarande fantastiskt. Stolt att få sjunga ihop med henne. Efteråt var mor, far o jag och käkade lax till lunch. God o trevlig avslutning!


David ställde en fråga till oss igår. - Vet ni vilken som är Smålands flagga? Näe, det visste vi ju inte. Jag tänkte först på den där gula med rött lejon men det var inte den han menade. Då målade han upp en flagga i grönt och rött och inte någon av oss trodde på honom. Googla på det då, svarade han. Å pojken hade såklart rätt och jag kan säga att jag aldrig har hört talas om nedan. Kan färgerna månne symbolisera lingon och gröna skogar?? Annars tänker man kanske på rosa = Linnéor. Den är då sannerligen inte väl marknadsförd. Skånes har man ju sett några ggr (gul o röd).


 


Men denna grön/röda skapelse är dock inofficiell och den gula med rött lejon är den officiella om man ska tro Wikipedia!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards