Alla inlägg den 19 april 2011

Av Sofia - 19 april 2011 20:14

Undra om det bara är jag (förälder) som får en obeskrivlig lust att springa ut och vara med...när barnen har sin fotbollsträning? Tränarna och de andra föräldarna och framförallt Davids lagkompisarna skulle undra.... Vad har David för konstig mamma?? Nej, såklart sitter jag bredvid plan och tittar på... I skolan tyckte jag fotboll var jätteroligt. Nu ska jag inte göra mig till offer igen och förklara att jag aldrig blev skjutsad till någon aktivitet när jag var liten för vi bodde på landet...nu gjorde jag det igen. Jag sjöng mest i olika kör(er) när jag var liten och där lär man sig inget om fotboll, tyvärr.... När jag var 15 år blev jag tillfrågad en gång på en fotbollscupsdag i skolan om jag ville va med o spela i BSK (Bodafors tjejer) men jag vågade aldrig hoppa på det. Tyckte väl att - "det där kan ju inte jag eftersom jag aldrig spelat förr".


Åter till nutid. David gillar fotboll. Bollen är framme så gott som nästan varje dag och konstgräsplanen är välutnyttjad rejält efterskolan. Kul! Kul! Kul! Nu börjar snart seriespelet och det ska bli en spännande säsong ;) Trekanten cup i augusti blir en festlig fotbollshöjdpunkt!!


Slängde även ett getöga på träningen på planen till höger om Davids kompisar. Där spelade Elins fotbollslag. Alltså Elins f.d fotbollskompisar. Tyvärr (som mycket annat) har hon fått för sig att hon inte vill iår. Å jag tycker det är sååå synd. Det är så förbaskat viktigt med en lagidrott för BÅDE killar och tjejer. Man lär sig så mkt annat än bara just kicka boll... Ja, ja - tiden är förbi då föräldrarna tvingar ungarna iväg på nåt. I varje fall i den här familjen!!! Hoppas hon ångrar sig....snart.... Man kan ju tjata lite - "Du, Elin - jag såg dina fotbollskompisar idag - det såg jättekul ut och de var så duktiga"


I morgon är det fredag för mig ;) Sista jobbardan denna veckan! Sen är jag ledig ända till tisdag!!


Ha en fortsatt fin kväll!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards