Alla inlägg den 16 maj 2011

Av Sofia - 16 maj 2011 21:06

Lämnade Stella som vanligt på skolan idag på morgonen. Vi gick på skolgången in och hon höll mig i handen. Ännu är detta inte pinsamt - brukar sällan vara det i 7-årsåldern. Plötsligt lägger hon märke till min ring jag har på högerhanden. En billig ring från H&M - en gigantiskt stor svart oval sten (förmodligen i plast - annars hade den varit tung...) - "Å vilken fin ring du har" sa hon. "Den liknar en skalbagge". Jag tänkte då - okej det är väl ändå inte så vacker liknelse.


När jag sedan satte mig i bilen o var på väg till jobbet funderade jag på vad hon sagt. I hennes värld är kanske skalbaggar vackra. Det är vi vuxna som med våra erfarenheter tycker annorlunda. Ormar, spindlar, otäcka kryp är kanske inte något vi tycker är vackert. Hänger ju ofta ihop med rädslan vi har.... Barns oförstörda föreställningar är annorlunda! I deras värld kan en skalbagge vara fin. Å notera att jag inte SA något för att besvara hennes kommentar.. Å jag gillar min ring som eg. är krimskrams men kommer nog i fortsättningen alltid tänka på just en skalbagge när jag sätter den på fingret.... ; )


Dagen har varit bra! Lång dag! Efter arbetstidens slut ägde terminens sista brukarråd rum. Jag sekreterare plitade ner de frågor och de fakta som kom upp. Sängen hägrar! David snorig, Stella snorig och jag känner mig lite raspig i halsen. Det bådar verkligen gott för kommande lördag....... :( :( :(


God natt!!


  Skalbaggen....

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards