Alla inlägg den 17 maj 2011

Av Sofia - 17 maj 2011 21:32

Vilken tur....eller möjligen i detta fallet skicklighet. Ingen av barnen behöver varken gå om en klass eller plugga xtra på sommarlovet. Det är väl inte speciellt vanligt heller för den delen men det är med en viss förväntan blandat med ett uns oro man går till de där samtalen. Å det är ju inte bara resultaten... Är mina barn snälla mot andra barn? Kan de jobba i klassrummet? Trivs de? Det mesta har man ju faktiskt rätt bra koll på, men ändå. Idag var det då Davids tur och eftersom en mängd nationella prov har genomförts i 3:e klass är det ju extra spännande. Å det var så bra, så bra och det känns så skönt, så skönt.


När jag åkte hem funderade jag på lärarens roll i det hela. Över 20 st barn i klassen - det ska förberedas, bedömas....o framförallt ska de hålla isär barnen. Det är förvisso deras jobb men oooops vad jag beundrar dem och i dagens fall henne.


Stella har haft en fantastiskt rolig dag idag! Ett riktigt äventyr! En heldagsutflykt till Emåns Ekomuséum i Bodafors. Matsäck för hela dagen (pappas perfekta pannkakor) och diverse annat i ryggsäcken. Hon redogjorde noggrant för alla upplevelser, djur och vatten i en salig blandning. Intrycken var många!!


Själv har min dag bestått av att knåpa ihop preliminära internhyror för 2012 tillsammans med en kollega. Å det är ett knåp.....å det måste bli rätt....förvaltningarna väntar på sina kostnader så budgeten håller sig på mattan! Det är samtidigt otroligt stimulerande arbete som lär mig massor!


God natt!!!



Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards