Alla inlägg den 23 maj 2011

Av Sofia - 23 maj 2011 19:41

Det har pågått en tid....utflykter hit och utflykter dit... Medhavd matsäck...fantasin börjar sannerligen tryta. Pannkakor är en hit men kanske inte alltid så smidigt om man är lite busy kvällen före. Niceiga tanke att steka mitt i natten. Drickyoghurt och Risifrutti är populärt och framförallt smidigt. Det gäller att tänka sig för bara, inte handla hem Risifruttin för tidigt eftersom de har en tendens att "gå åt" ; ) Svårt att fästa hänglås på dem...


Samtidigt som det är otroligt kul för barnen kan det vara lite maffigt att tänka på allt och komma ihåg alla små evenemang. Denna vecka - Visingsö för David (standard för klass 3 i Nässjö). Torsdag - Kleva Gruva för Elin. Här skulle det dock bjudas på varmkorv o dricka till lunch (läs liten medhavd fika). Skulle inte bli förvånad om det bubblar drickyoghurt och riskorn ur öronen på Elin o David snart....


Jag tror de flesta föräldrar känner igen sig när det gäller ovan. Maj är en vacker månad och maj är en utflyktstät månad. Lägg därtill samtliga avslutningsfester som föreningar, förskolor och klasser har... Å nu kom jag på....vi ska stå i kiosken på fredag kväll då David spelar fotboll ; ) Något som ska bli trevligt förvisso men så var den veckan gången..


Förutom mina skrubbsår på knä, höft o armbåge mår jag kanon idag. Snart dax för en löpartur igen I MINA NYA LÖPARKLÄDER!!!! Jag är mäkta imponerad av en bekant som hade lördagens Göteborgsvarv som "träning" inför Stockholm Marathon på lördag.. Ooops - där ligger man i lä ;))


Ha en fortsatt fin kväll!!!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards