Alla inlägg den 3 juni 2011

Av Sofia - 3 juni 2011 17:38

Ja det är helt otroligt! Jag, Sofia "badkrukan" Holm Storme har badat ute idag!! Alla vänner, syskon, föräldrar samt make -det ÄR sant!!! Kollegan Cissi föreslog för några dar sen att vi skulle ta med oss barnen på lediga fredagen för att bada i Brunstorps utomhusbad! Nu fattade ni säkert - tempererat bad! ME LIKE!!!! Sagt o gjort! Dagen inleddes med frukost bestående av fattiga riddare, allt efter barnens önskemål! Medhavd matsäck o sen iväg!! Snacka tur med vädret!! Sol från klarblå himmel! Inte ett moln så långt ögat nådde + en välbehövlig bris levererad av vackra Vättern!


Det blev mycket sol, bad, fika, sol, bad, fika, glass, sol, bad....och alla var nöjda o glada. Lite för sent upptäckte jag att solen verkligen "tog" och nu ser jag ut (trots det Vallon-blod jag faktiskt har i ådrorna) som en kräfta....lite röd på bringa och mage.. Barnen klarade solen bättre förmodligen med tanke på att de var UNDER vatten betydligt mer än vad jag var.... En fantastisk anläggning som verkligen har något för alla åldrar!!!


Tack Cissi och dina härliga barn för en underbar dag! Nu ska färskpotatisen skrubbas till kvällens grill med familjen. Sedan blir det fotboll - Sverige mot Moldavien.


Ha en fortsatt härlig junikväll....och kom ihåg "Juninatt blir aldrig av - liknar mest en daggig dag" En av de vackraste poesi-rader jag känner till!


Kram

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards